Saturday, 31 March 2012

::kata2 indah::




''

apa-apa pun ...


p/s::jadikan hari ini lebih baik dr kelmarinn.
yang BAIK jadi TELADAN,
yang BURUK jadikan SEMPADAN.
ingat ye kawan-kawan...

::keluarga yang bahagia::

  HAPPIEST FAMILY

:: SAHABAT ::





SAHABAT..
semua arang pernah dengar perkataan tue kan..
tapi brapa orang sangat yang mengerti apa sebenar erti 'sahabat'
apa itu sahabat
apa mengena dengan sahabat
apa yang perlu dilakukan dengan sahabat
apa anda pernah berkorban demi seorang sahabat
apakah sahabat anda pernah berjuang demi anda sebagai seorang sahabat..
????

apakah sahabat hanya di sekolah 
ataupun di tuisyen??

sahabat itu banyak maknanya..SAHABAT yang baik sukar dicari mcm mencari sebutir mutiara di tengah lautan.. sahabat yang sentiasa bersama kita terutamanya saat kita dalam kesusahan sangatlah tidak seramai sahabat yang hadir waktu kita gembira dan ketawa :)
sahabat juga yang mengajak kita mengenali MAHA-PenCIPTA..dan ...,,,

sama2 kita fikirkan...

::jom tengok cite nie..:: ^_^


::best-friend-till-jannah::






     
p/s:: persahabatan yg indah akan jadi mimpi ngeri

jika hari ini dia bersahabat dan esok dia mengkhianat.

Tuesday, 27 March 2012

:: gelagat si paku ::

pernah lihat seni daruipada paku?? jom lihat,,











::sumber >> oh best

::Playground Kita Vs Playground Diorang::

Assalamualaikum w.b.t. 
Kekadang terdengar di cuping telinga. Mulut manusia mengeluh mengenangkan kehidupan yang dirasakan sukar sekali. Namun begitu, terdapat lagi yang lebih menderita dan mempunyai kehidupan tidak sesempurna rakyat di dunia. Saksikanlah.

:: sanggupkah anda ::


















sumber : OH Bestnyerr!!


Saturday, 17 March 2012

:: TAPAK TANGAN BERI TANDA?? ::

assalamualaikum Pictures, Images and Photos

:: untuk kongsian bersama ::

nawal ari tue ada laa surfing internet,,>entah mcm mne,,entah bagaimana< nawal bleh buka satu website nie,,
nawal try tgk laa apa dia..so tgk mcm brguna ilmu tue jadi nawal nk kongsi apa yang Nawal tgk.. 
Nawal ambik dr sini

Tapak tangan menyimpan 1001 rahsia mengenai diri kita. Penyakit boleh di lihat memalui tapak tangan seseorang. Ia tidak menyakitkan dan tidak memerlukan masa yang panjang. Anda boleh mencuba sendiri dengan melihat tanda-tanda seperti didalam gambar.
Tanda-tanda Gastrik :
Tanda – Urat Biru / Hijau Di Tepi Perut Ibu Jari
Simtom – Cepat Letih, Mudah Lapar, Sakit di Ulu Hati
Punca – Makan Tidak Menentu, Makanan Pedas
Herba – D’Karm, Tuju Angin, Madu Asli, Kopi Radix (Herba Diambil Selepas Makan)



Tanda-tanda ada kelemahan pada Paru-Paru, Resdung, Alergi, Asthma
Tanda – Urat Biru / Hijau
Simtom – Rambut Gugur, Buasir, Kulit Kepala Kering, Mata – Hidung Berair, Kerap Bersin, Gigi Berdarah, Mudah Letih, Keputihan, Cepat Penat, Hidung Kurang Deria Ciuman, Sering Bermukosa
Punca – Paru-Paru Bermasalah, Sistem Pencernaan, Masalah Darah
Herba – Coscinium, D’Deu, D’Det, Roselle, Morin-A, Spirulina, Madu Asli, Teh Herba



Diabete Militus (DM) / Gula Dalam Darah
Tanda – Di Pangkal Kuku Berwarna Gelap
Simtom – Mudah Letih, Sering Dahaga & Lapar, Penglihatan Kabur, Banyak Makan tetapi Berat Badan Menurun, Mudah Berbisul tapi Lambat Sembuh, Kerap Kencing dan Dihurungi Semut
Punca – Gula Berlebihan, Sembelit
Herba – Kopi Radix, Plantisol, Herba Rebusan Kencing Manis, Teh Herba



Hormon Tidak Seimbang
Tanda – Bulan Sabit Terbalik pada Kuku Jari selain daripada Ibu Jari
Simtom – Mudah Marah, Mudah Sedih, Kemurungan Yang Mendalam, Perasaan Rendah Diri
Punca – Faktor Keturunan, Pendedahan Berlebihan Kepada Medan Elektromagnet, Faktor Suhu Tubuh Yang Tidak Seimbang, Tidur Yang Tidak Berkualiti, Tekanan Berterusan
Herba – Paramaria, Radix, Senggugut, Sprirulina, Teh Herba, D’Karm, D’Deu, Lady Cheer, Keputihan



Jari Kelingking Mewakili Rahim Wanita
Tanda – Jari Kelingking Meruncing, Membengkok
Simtom – Haid Tak Teratur, Senggugut, Keputihan,Peranakan Jatuh
Punca – Sembelit Yang Teruk, Tulang Belakang, Stress, Keputihan, Senggugut
Herba – Paramaria, Senggugut, Teh Herba, Roselle, Keputihan, Omega 3, D’Deu, Herba Tuju Angin
Saraf
Tanda – Tapak Tangan Berlopak
Simtom – Sakit Belikat, Sakit Tulang Belakang, Kebas Dan Lenguh, Mudah ke Saraf Lumpuh, Lemah Tenaga (Lelaki), Rahim (Wanita)
Punca – Stress, Berkait Dengan Imuniti, Kemalangan
Herba – Madu Asli, Teh Herba, Minyak But But, Roselle, Mengkudu

Peringatan: Diagnos yang tepat mesti diperolehi dari herbalis yang mahir atau anda hadir ke kelas. Yang saya paparkan hanyalah untuk panduan semata-mata apabila anda hadir kelas anda akan lebih memahaminya. 


selepas baca nie,,nawal dpt thu yang penyakit tu dpt dilihat dengan tapak tangan kta sendiri rupanya,,
btOl x?? hiee..<3

dipetik dari suara HPA 

:: letih benor tp seronok !! ::

 

hu3,,beberapa hari nie along ade bg tugasan tuk nawal..
along minta tolong ngan nawal suh taip bbrp 'assignment' yang dia punya..
ade ke patut??!!

actually nawal yang tgk dia serabut smcm nk uat keje dia..
so nawal yang murah hati nk tolong along
>> amacam,, baik x nawal..hiee4
slps tlg along,,nawal ade prasan perubahan y brlaku pd Nawal..
nk tahu ape diey...
Nawal dah dpt menaip dgn cepat dah skrg..hie33

last but not least,,Nawal(atam) nk ucap
TQ TO ALONG
coz bg keje kat atam time cuti nie..
kalu tidk,,atam x de uat kje juga cuti nie..


 ALONG

Wednesday, 14 March 2012

petua >> ::Atasi Masalah Kulit Berkedut::



ari nie nawal nk kongsi petua,,iai2 petua  Atasi Masalah Kulit Berkedut




Atasi Masalah Kulit Berkedut
Petua Tegangkan Kulit Muka
Petua Tegangkan Kulit Muka

Bagi mengatasi masalah kulit berkedut, ikuti petua ini.
Dapatkan satu batang lobak merah dan parutkannya. Seterusnya campurkan 1 biji kuning telur dan sesudu tepung jagung. Kacau kesemua bahan hingga sebati. Sapukan pada wajah dan biarkan hingga kering. Kemudian, cuci muka dengan air suam.


*selamat mencuba...<3

Sunday, 11 March 2012

:: makanan PEDAS punya MANFAATNYA ::


Kebaikan Makanan Pedas

Masakan Pedas Punya Manfaat


""nawal kongsi nie sebab nawal suka makanan pedas..""
::sedap juga makan makanan pedas tau,,::

 Bagi penggemar makanan pedas, info ini mungkin berita gembira buat mereka. Masakan pedas yang enak pada anda ternyata memberi manfaat kebaikan.
tapi ingat,,jangan selalu makan tau,,coz ade juga kesannya..

antaranya seperti berikut :: >>

Makan PEDAS Membantu Turunkan Berat Badan

Makan PEDAS membantu turunkan Berat Badan


Makan PEDAS Mengurangkan Risiko Serangan Jantung dan Strok

Makan PEDAS Mengurangkan Risiko Serangan Jantung dan Strok

Kapsaisin Mampu Bunuh Beberapa Sel Kanser dan Leukemia

Kapsaisin Mampu Bunuh Beberapa Sel Kanser dan Leukemia



PEDAS Bantu Usir Depresi dan Stres

PEDAS Bantu Usir Depresi dan Stres


Mengurangi Stres

Makanan pedas meningkatkan produksi hormon yang menberikan rasa menyenangkan seperti serotonin. Hasilnya, makanan ini membantu mengusir depresi dan stres.


*semua gambar adalah carian Google

Diubah dan dipetik dr kat cini yer...!!
a

Thursday, 1 March 2012

~Majlis Perpisahan Dan Kerairaan MRKK~



 
 assalamualaikum..

              Pada 15 Feb yang lalu,,skolah nawal uat majlis perpisahan Mantan Mudir dan staf2 MRKK 2011.
jadi nawal ade sedikit sebanyak gmbr yang boleh dikongsi bersama ..


dari kiri  :: bekas guru mrkk cg Muie , bekas kerani abe Jiha ,
mantan mudir mrkk utz Shamsuri b.Dollah , pk hem dan bks guru cg Gani Gol.






kp membetulkan microphone( btol ke )


ketua pelajar membaca ayat suci AL_QURAN..
 ::Mohd Yushafifi::


guru-menghayati KP membaca ayat suci al-quran







 :: ucapan dr Abe Jiha (Norhaziha) ::


cg Muie memberi nasihat kepada pelajar-pelajar
Maahad Rahmaniah



:: kata2 semangat dr Cg Gani Gol ::


:: Hadiah kepada cg Muie sbg tanda kenang kenangan ::





cenderahati satu set meja untk cg.Gani Gol
yang telah berbakti kepada MRKK lebih dri 20 tahun
terima kasih cikgu..



hadiah cermin jendela dan satu set meja khas untuk
mantan mudir..


bual-senda antara cikgu2..

dah habis!!!